اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن چیست و چه کاربردی دارد؟

اتصالات الکتروفیوژن

برخی از جمله صنایعی که در تاسیسات و ساختمان ها برای تغییر مسیر سیالات استفاده می گردد، تغییر قطر خط لوله کشی و یا تغییر در میزان دبی جریان و اتصال لوله های مختلف به یکدیگر به کار می رود اتصالات گفته می شود. اتصالات پلی اتلین نیز اتصالاتی از جنس پلی اتیلن PE80 و PE100 است که با زاویه و سایزهای مختلف تولید می شود. اتصالات الکتروفیوژن نیز به نوع خاصی از جوشکاری گفته می شود که برای اتصال بین لوله های پلی اتیلن کاربرد دارد. در واقع به جوش الکتروفیوژن، اتصال الکتروفیوژن گفته می شود.

اتصالات پلی اتیلن را با روش های مختلفی تولید می کنند که شامل تزریق یا استفاده از ورق پلی اتیلن ضخیم با برش و تراشکاری است، هر کدام از روش های تولید اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن دارای مزایا و معایبی است. اتصالات پلی اتیلن به سه روش انجام میگیرند که شامل اتصالات جوشی، اتصالات الکتروفیوژن و استفاده از پیچ است.

ویژگی های اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن

این اتصالات دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و در مقابل اسیدها، بازها و نمک ها مقاومت بالایی دارند، ضمن این که  دارای استاندارد آب شرب برای مصارف انسانی است و هزینه پایین، کیفیت بالا، طول عمر طولانی و … از جمله دیگر ویژگی های اتصالات پلی اتیلن است که استفاده از آن را به جای سایر انواع اتصالات مناسب می سازد.

یکی از مهمترین ویژگی های اتصالات الکتروفیوژن بالا بودن ضریب اطمینان آن است، به همین دلیل در خطوط گاز رسانی تنها اتصالات استاندارد و مورد تایید اتصالات الکتروفیوژن هستند.

در اتصالات الکتروفیوژن روش حرارت دهی در مقایسه با روش های جوش بات فیوژن رایج تر است و از جریان برق برای تولید حرارت استفاده می شود، از این اتصالات در متصل کردن انواع لوله ها، لوله – زانویی، لوله – بوبلین و … است.

کاربرد اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن

از انواع اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن جهت جابجایی سیالات مانند نفت و گاز استفاده می شود، زیرا با توجه به جنس و نوع ساخت بهترین گزینه برای این کار می باشند.  اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن شامل انواع کوپلر، زانو 90، 45 درجه، سه راهی مساوی و نامساوی، تبدیل کیپ و زین است.

این اتصالات راه گشای بسیاری از چالش ها در صنعت بوده اند، از همین جهت تقاضا برای این محصول زیاد بوده و قیمت های متفاوتی برای آن ارائه می شود، همچنین برای دانستن قیمت شیر پیسوار و خرید پلی اتیلن اکتروفیوژن بهترین گزینه سایت یا فروشگاه ولوز آرس می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید تا در بهترین زمان از بهترین قیمت ها شما را آگاه سازیم.

اتصالات پلی اتیلن-الکتروفیوژن.استفاده از اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن چه مزایایی دارد

استفاده از این اتصالات در صنایع مختلف مزایای منحصر به خود را دارا است که در ادامه به آنها می پردازیم:

  •  وصل کردن این اتصالات آسان و سریع است.
  •  دارای عایق بندی 100 درصد است.
  •  استحکام بالایی در برابر زلزله و رانش زمین دارد
  •  دارای ایمنی بالا است.
  •  برای اتصال و استفاده نیاز به تجهیزات پیشرفته ندارد.
  •  اتصال با جوش الکتروفیوژن دارای سرعت بالا و تمیزی بیشتری است.
  •  در زمان اجرا دارای سهولت، سرعت عمل و صرفه جویی بالایی است.
  •  سبک و قابل انعطاف است.
  •  مقاومت بالایی در مقابل ضربه، فشار، خوردگی توسط اسید، باز و نمک ها دارد.
  •  نصب سریع و آسانی دارد.
  •  مانع از هدر رفتن آب و گاز در شبکه های توزیع می شود.
  •  در ناحیه جوش فضای خالی ایجاد نمی کند.
  •  قابلیت کنترل دما در زمان جوش کاری و ثبات دمایی وجود دارد.
  •  خطای انسانی در انجام این دست اتصالات کمتر است.

اتصالات پلی اتیلین الکتروفیوژنمعایب اتصالات الکتروفیوژن

اگرچه این نوع از اتصالات دارای مزایای بسیاری است اما دو مورد نیز وجود دارد که می توان آنها را به عنوان معایب این اتصالات برشمرد. در لوله های با قطر بالا استفاده از اتصالات الکتروفیوژن هزینه بالاتری دارد و دیگر این که به دلیل وجود سیم پیچ در اتصالات امکان بازیافت آنها وجود ندارد. برای استفاده هر چه بهتر از انواع اتصالات، استفاده از نوار تفلون های با کیفیتی مانند نوار تفلون تهران با قیمت مناسب که در سایت ما جهت خرید عرضه می شود، بسیار ضروری است.

سخن پایانی

اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن برای اولین بار در صنایع گاز کشور مورد استفاده واقع شدند، سپس در سایر صنایع نیز از این نوع اتصال به دلیل استاندارد بالایی که دارد استفاده شد، در حال حاضر اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن تنها روش اتصال مورد تایید شرکت ملی گاز، آب و تاسیسات کشور است. به دلیل عدم دخالت نیروی انسانی در کیفیت جوش الکتروفیوژن درصد خطا و اشتباه در آن بسیار کم است و نسبت به سایر روش ها به ویژه بات فیوژن از برتری بالایی برخوردار است.

سرعت جوشکاری در روش اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن بالاتر از سایر روش ها است و به همین دلیل با صرفه جویی در زمان و هزینه ها همراه است و نکته مهم بعدی این است که این اتصالات دارای قابلیت اتصال دو فشار یا SDR متفاوت هستند که یک مزیت بسیار مهم برای این نوع اتصالات به شمار می رود و آن را برای استفاده در سایر کاربردها مناسب می سازد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما