اتصالات پلی اتیلن جوشی چیست؟ قیمت و کاربرد آن ها

اتصالات پلی اتیلن جوشی

همان‌طور که می‌دانید اتصالات جوشی به نوعی از اتصالات پلی اتیلن گفته می‌شود که به وسیله جوش لب به لب به لوله پلی اتیلن متصل می‌گردند. برای نصب این دسته از اتصالات باید از دستگاه‌های جوش استفاده کرد. اتصالات جوشی پلی اتیلن در دو رده تولید می‌شوند که عبارت است از اتصالات جوشی فشار قوی که 10 ویا 6 اتمسفر است و اتصالات جوشی فشار ضعیف و یا فاضلابی.

این دسته از اتصالات به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر بسیاری از اسیدها، بازها و نمک‌ها و هم‌چنین کیفیت مناسب و دوام و عمر بالا کاربردهای بسیاری پیدا کرده‌اند و از کوچک‌ترین سایزها تا بزرگ‌ترین ابعاد طراحی و تولید می‌شوند. لازم است بدانید که این دسته از اتصالات  پلی اتیلن تا دمای 60 درجه سانتیگراد را می‌توانند به خوبی تحمل کنند و یا در دمای زیر صفر نیز کارایی قابل توجهی دارند.

 

کاربرد اتصالات پلی اتیلن جوشی

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد اتصالات پلی اتیلن ویژگی‌ها و مزایای قابل توجهی دارند که باعث شده در حال حاضر مصارف و موارد استفاده بسیار زیادی در پروژه‌های مختلف آبرسانی، کشاورزی و… داشته باشند و هم‌چنین در کلیه خطوط پلی اتیلن مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله ویژگی‌های قابل توجه این دسته از اتصالات پلی اتیلنی می‌توان به مقاومت مناسب این محصولات در برابر آسیب‌هایی مانند شکستگی و ترک خوردگی ناشی از فشارهای خارجی وارده بر لوله‌ها و اتصالات اشاره کرد.

اما نکته قابل توجه این است که این اتصالات باید به طور دقیق مطابق با استانداردها و قوانین طراحی و تولید شده باشند تا در پروژه‌های مختلف در زمینه‌های آبرسانی و هم‌چنین آبیاری بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی از قبیل انواع کودهای شیمیایی کشاورزی موجب شده است تا در حال حاضر کاربرد اتصالات پلی اتیلن جوشی در زمینه کشاورزی و مصارف آبیاری قابل توجه باشد.این نوع از اتصالات در برابر خوردگی و حوادثی از قبیل سائیدگی و هم‌چنین ارتعاشات ناشی از زمین لرزه و … نیز از مقاومت خوبی برخوردارند و می‌توان از آن‌ها در مصارف گسترده صنعتی نیز استفاده کرد.

صاف و صیقلی بودن جداره و یا دیواره‌های داخلی و خارجی این اتصالات و از طرف دیگر، عدم رسوب گیری اتصالات جوشی پلی اتیلن و افت فشار بسیار کم ناشی از اصطکاک سطوح داخلی نیز باعث شده تا این دسته از اتصالات پلی اتیلنی در مصارف فاضلابی نیز کاربردهای وسیعی داشته باشند.

اتصالات پلی اتیلن جوشیقیمت اتصالات پلی اتیلن جوشی

لازم است بدانید که اتصالات جوشی پلی اتیلن دارای چند نوع مختلف هستند و در انواع موفه کوتاه و یا بلند، سه راه جوشی 45، سیفون، سه راه جوشی 90، زانو جوشی 90، زانو جوشی 45، دریچه بازدید، تبدیل جوشی، درپوش تست، سه راه بازدید 45 و 90، چهار راه جوشی و … طراحی و تولید می‌شوند.

لازم است در هنگام خرید اتصالات پلی اتیلن جوشی این نکته را در نظر داشته باشید که هر یک از انواع این اتصالات دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. از طرف دیگر این نوع از اتصالات در سایزها و ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند و این اندازه‌ها در تعیین قیمت اتصالات اثر گذارند. بنابراین می‌توانید بر حسب نوع نیاز و کاربردی که در نظر دارید، اتصالات جوشی پلی اتیلن متناسب را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. قیمت اتصالات جوشی پلی اتیلن هم‌چنین به این عامل وابسته است که چه تعدادی از این محصولات مد نظر شما اس.ت هر متراژ و میزانی از این محصولات نیز قیمت خاص خود را داد. با محاسبه قیمت هر یک متر از این دسته از محصولات، می‌توانید قیمت نهایی آن را برآورد و محاسبه نمایید. قیمت اتصالات پلی اتیلن جوشی به نحوه خرید شما هم بستگی دارد. بنابراین در صورتی که بتوانید این نوع از محصولات را از فروشگاه‌های عمده‌ فروشی تهیه کنید به طور مسلم قیمت کم‌تری را نیز برای آن پرداخت خواهید کرد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما