شیر آلات برنجی چیست و کاربرد آن‌ها

قیمت شیرآلات برنجی

برای بسیاری از افراد که استعلام قیمت بوشن را می‌کنند و قصد خرید آن را دارند، جالب توجه است که این نوع محصول نیز برنجی است اما برای آن دسته از افراد که  قصد ساخت‌وساز مسکن یا تاسیسات و مجتمع‌ها را دارند یا حتی افرادی که به تازگی به مکانی جدید نقل مکان کرده‌اند، به طور کلی با انواع شیرآلات سر و کار داشته‌اند، مجبور به خرید یا تعویض قطعات و یا حتی تعمیر آن‌ها شده‌اند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله با انواع آن‌ها آشنا شویم کاربرد آن‌ها را بدانیم و در ابتدا با این مفهوم که شیرآلات برنجی آشنا شویم؟

همانطور که می‌دانید قیمت شیرآلات تحت تاثیر عوامل گوناگونی از جمله برند این تجهیزات و اینکه تولید داخل یا خارج هستند تغییر می‌کند. شیر آلات برنجی از آلیاژ فاقد سرب ساخته می‌شود و به همین دلیل کیفیت بالایی نسبت به انواع مشابه دارند. نکته قابل توجه این است که این سبک از تجهیزات صنعتی علاوه بر کیفیت بالایی که دارند از لحاظ ظاهری هم بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

شیرهای برنجی قابلیت انعطاف بسیار خوبی دارند و با دکوراسیون داخلی به خوبی تطبیق پیدا می‌کنند به همین دلیل در رده تجهیزات ساختمانی بسیار پرطرفدار هستند، البته تنها مشکلی که وجود دارد این است که قیمت این نوع اجناس هم ناگزیر تحت تاثیر نوسانات ارز متغیر است و نرخ ثابتی ندارد.

خرید عمده شیر برنجی

همان گونه که حتما مشاهده کرده‌اید از آلیاژ برنجی به دلیل ضریب اطمینان و امنیت بالا، در طراحی و تولید شیرهای گاز استفاده می‌شود. به طور کلی در تمام صنایعی که در ارتباط با اتصالات هیدرولیک باشد کاربرد اتصالات و شیر آلات برنجی اهمیت زیادی دارد.

در تولید این آلیاژ از عناصر مس، روی و یک سری آلیاژهای دیگر به میزان کمتر استفاده می‌شود بنابراین بسیار اهمیت دارد که درصد مشخص و صحیحی برای تولید این محصولات به کار رفته باشد؛ تا محصولات تولید شده برای طراحی شیرهای گازی ضمانت شده باشند.

مزیت های شیر آلات برنجی چیست؟

یکی از دلایلی که باعث تمایز این جنس از آلیاژها از انواع دیگر شده، مقاومت فیزیکی بسیار مناسب آن است که باعث می شود در لوله‌کشی‌های هتل‌ها و بیمارستان‌ها و سیستم‌های پزشکی و پنوماتیک کارایی بسیار خوبی داشته باشد.

جالب است بدانید که شیرآلات برنجی به راحتی زنگ نمی‌زند و در برابر خوردگی مقاوم است.

مزایای شیرآلات برنجی                                          شیر آلات برنجی

یکی از مزیت‌های دیگر آن، مطابقت شیرآلات برنجی با الزامات بهداشتی است که موجب می‌شود به سادگی در سیستم لوله‌کشی قابل نصب باشد.

علاوه بر این به دلیل ظاهر زیبایی که دارد و همچنین دوام و ماندگاری بالا گزینه بهتری نسبت به سایر شیرآلات محسوب می‌شود. اتصال شیر آلات برنجی درسیستم لوله‌کشی ساختمان به صورت اتصالات دنده‌ای می‌باشد.

یکی از پرمصرف‌ترین ابزارها در موتورخانه‌ها برای قطع و وصل کردن جریان آب و تنظیم ورود و خروج و… شیرآلات ساختمانی و صنعتی هستند. این نوع تجهیزات با توجه به کاربرد و نوع اتصال و جنسی که دارند به انواع متفاوتی تقسیم می‌شود.

نکته قابل توجه این است که با استفاده درست و به جا از شیرآلات مناسب می‌توان عمر سیستم موتورخانه و پایپینگ را بالا برد همانطور که استفاده نابجا می‌تواند باعث کاهش بهره‌وری باشد.

شیر آلات برنجی این روزها کاربرد گسترده‌ای در صنعت دارد و از پرمصرف‌ترین قطعات در سیستم موتورخانه‌ای است. این شیر آلات به صورت رزوه‌ای اتصال پیدا می‌کند. استاندارد دنده‌ای در مورد شیرآلات برنجی به صورت NPT معرفی می‌شود.

کاربرد های اصلی شیرآلات برنجی چیست؟

شیرآلات برنجی دارای کاربردهای بسیاری می‌باشد، باید توجه داشته باشیم که با توجه به انواع زیاد این شیرها هر کدام در کجا قابل استفاده است، برای مثال شیرهای سوزنی برنجی برای قطع و وصل جریان به کار می‌روند و برخی موارد دیگر از این نوع شیرها هستند که یک طرفه هستند.

از آنجایی که جنس برنج به کار برده شده در آن‌ها باکیفیت است، توجه به این نکته که قیمت پایین برای این نوع شیرآلات احتمالا دلیلی برای بی‌کیفیت بودن آن است.

شیرهای سوزنی برنجی

این نوع از شیر آلات در جاهایی که نیاز به قطع و وصل کردن جریان باشد به صورت شیر فلکه‌های کشویی و در مواقعی که نیاز به جریان مداوم (حالت شیر نیمه باز) باشد از شیر فلکه‌های سوزنی استفاده می‌شود. بنابراین عملکرد اصلی آن برای تنظیم جریان است.

شیر فلکه برنجی کشویی

از این نوع شیرها هم برای قطع و وصل کردن جریان ورودی استفاده می‌شود و به شیرآلات ON/OFF معروف هستند و معمولا سایز آنها بین 2/1 و 3 اینچ می‌باشد.

شیر گاز برنجی

یکی دیگر از انواع این شیرآلات، شیر گاز برنجی است که می‌تواند برای سیال گاز یا آب استفاده شود. نوع شیرآلات گازی از آب‌بندی بالایی برخوردار هستند.

این نوع شیرگازی استاندارد که با قیمت مناسب در فروشگاه صادقی عرضه می‌شود و می‌توان در کاربردهای مختلفی استفاده نمود از هر نظر کیفیت و قیمت بسیار مناسب بوده و با بهره‌گیری از آن می‌توانید در تمام ساختارهای لازم لوله‌کشی بکار ببرید.

شیر برنجی یک طرفه

بعضی مواقع سیال به صورت عکس حالت اصلی خود حرکت می‌کند و در این حالت احتمال آسیب به تجهیزات دیگر وجود دارد. در این شرایط برای پیشگیری از بازگشت جریان سیال از شیرآلات برنجی یک طرفه استفاده می‌شود که تنها اجازه عبور سیال را در یک جهت ورودی می‌دهد.

صافی برنجی

برای فیلتر کردن سیال از ذرات معلق و اضافی از صافی برنجی استفاده می‌شود. با کمک این صافی عملیات تصفیه سیال پیش از ورود به بخش‌هایی که به ذرات معلق حساس است انجام می‌شود.

شیرآلات برنجی قابل نصب در خطوط دنده‌ای و خطوط گالوانیزه می‌باشد و به کمک سر دنده جوشی به خطوط جوشی اتصال پیدا می‌کند. برای نصب کردن شیرآلات برنجی از مهره ماسوره گالوانیزه کمک گرفته می‌شود. مهره گالوانیزه در سهولت نصب و راه اندازی و همین طور در هنگام باز کردن شیرآلات برنجی برای تعمیر و نگهداری نقش مهمی دارد.

شیر برنجی

شیرآلات دروازه ای Gate valve

این نوع از شیرها از انواع رایج شیرآلاتی هستند که در لوله‌کشی به کار می‌روند. در واقع جریان آب در این شیرآلات با بالا یا پایین آوردن دروازه‌ای به کمک دستگیره یا دسته قابل کنترل است.

البته شیرهای دروازه‌ای را نباید برای کنترل و تغییر حجم جریان ورودی به کار برد. استفاده برای تنظیم میزان جریان آب می‌تواند باعث تخریب این نوع شیرآلات شود و قطعات داخلی فلزی دچار خوردگی می‌شود.

همانطور که به نظر می‌رسد در حالت طبیعی باید شیر دروازه‌ای در یکی از دو حالت باز یا بسته قرار بگیرد و باید در بخش‌هایی از لوله‌کشی تعبیه شود که تنها جریان در مواقعی به طور موقتی، باید قطع شود.

شیر کروی Globe valve

این گونه از شیرهای صنعتی به صورت یک دیسک مخروط ناقص یا نیم‌کره طراحی شده که کنترل جریان سیال را انجام می‌دهد. این نوع از شیرآلات برنجی در مسیرهای کنترل دبی جریان نصب می‌شوند.

علاوه بر این برای قطع و وصل کردن سیال کاربرد دارد. با توجه به اینکه این شیرآلات مخروطی هستند، تماس نقطه نشیمنگاه بیشتر خواهد بود و آب‌بندی به طور کامل انجام می‌شود.

یکی از مزایای دیگر شیر کروی این است که به دلیل طراحی خاص، امکان تعمیر و نگهداری آن، روی خط بدون خارج کردن شیر از سیستم امکان‌پذیر است.

شیر پروانه ای Butterfly valve

این نوع از شیرآلات برنجی شامل یک شیر دوار چرخشی هستند که امکان تنظیم، توقف و راه‌اندازی جریان را فراهم می‌کنند. شیر پروانه‌ای یکی از مدل‌هایی از شیر است که به سرعت قابلیت باز و بسته شدن دارد. قابلیت چرخش 90 درجه از دسته، دریچه را به طور کامل باز می‌کند.

این سیستم مصرف انرژی را کاهش می‌دهد اما از طرف دیگر سرعت عملیات کمتر می‌شود.

شیر کاهش فشار pressure reducing valve

شیر فشارشکن همانطور که از نامش مشخص است؛ فشار سیال ورودی را کم و زیاد می‌کند و در ضمن برای تثبیت فشار در خروجی شیر کمک گرفته می‌شود و در نهایت فشار سیال خروجی از میزان ورودی کمتر خواهد شد. بنابراین شیرهای فشارشکن به طور ویژه با هدف کاهش فشار آب ورودی به سیستم لوله‌کشی طراحی شده است.

به طور طبیعی فشار آب خروجی از مخازن خیلی زیاد است و برای ورود به سیستم لوله‌کشی مصارف خانگی مناسب نیست.

شیرآلات برنجی

شیرهای فشار شکن در دو مدل پایلوت‌دار و مکانیکی کاربرد دارد. با تنظیم میزان فشار بر پیلوت شیرهای فشار شکن، میزان فشار خروجی به طور خودکار کاهش می‌یابد؛ در نتیجه تغییرات و فشار ورودی شیر، تغییری در فشار خروجی نخواهد داشت و این فشار ثابت می‌ماند.

همانطور که از انواع و کاربرد شیر برنجی متوجه شدید شیرآلات برنجی پرمصرف‌ترین نوع از تجهیزات صنعتی کاربردی در موتورخانه‌ها هستند که اتصالات آن‌ها اغلب به صورت دنده‌ای و به شکل تو پیچ رزوه‌ای ساخته می‌شود. با کاربرد صحیح این نوع از شیرآلات عمر سیستم پایپینگ و موتورخانه بالا خواهد رفت.

شیرهای کاهش فشار برای کم کردن فشار کلی آب در یک برنامه لوله‌کشی تا حد مورد نظر استفاده می‌شود و معمولا دارای دیافراگم و چشمه‌ای است که متناسب با فشار منبع آب تا حد مشخصی قابل تنظیم است.

شیرآلات کاهش فشار برای باز یا بسته کردن جریان به کار نمی‌رود بلکه فشار کلی آب را تا حدی کاهش می‌دهد که خانه‌هایی که دارای آب پرفشار شهری هستند و احتمال دارد به سیستم لوله‌کشی خانگی آسیبی برسد، تنظیم شود.

مزایای شیرهای فشار شکن

  • طراحی ساده و هزینه تولید پایین
  • قابلیت نگهداری ساده
  • کاهش نشتی و هدر رفت
  • به نیروی خارجی برای بارگذاری شیر نیاز نیست
  • در این نوع شیرها منبع اصطکاک بالا و نشتی خارجی و بسته‌بندی ساقه حذف می شود

شیر اطمینان Safety Valve

شیرآلات برنجی اطمینان، سیال را تحت فشار از یک مسیر جانبی عبور داده و فشار موجود در سیستم را خارج می‌کنند. این سبک شیرآلات طوری طراحی می‌شود که در فشاری از پیش تعیین شده وارد عمل شده و تجهیزات سیستم و مخزن‌های تحت فشار را در برابر فشار بیش از حد مجاز حفاظت می‌کند.

شیر چک

شیر چک برای برقرار شدن جریان آب تنها در یک جهت به کار می‌رود و از جریان آب در جهت مخالف جلوگیری می‌کند.

شیرآلات دریچه ای

شیرهای دریچه‌ای از ایمن‌ترین شیرآلات مورد استفاده هستند که به طور معمول برای بستن جریان آب اصلی و بستن خط شاخه کاربرد دارد. این شیرها باید کاملا باز باشد تا جریان برقرار باشد و یا کاملا بسته باشد تا جریان آب متوقف شود. از نظر سیستم داخلی هم این شیرها یک توپک با سوراخی در میانش دارند که با یک دستگیره خارجی از نوع اهرمی کنترل می شود.

شیرالات برنجی

شیر گلوب

این مدل از شیرها برای تنظیم شتاب جریان آب در سیستم‌های لوله‌کشی کاربرد دارد. دسته روی شیر در این نوع معمولا به صورت دستگیره پیچشی است و برای شیرهای نرم‌افزاری و شیرهای روباز مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین یکی دیگر از انواع شیرآلات که کاربرد ویژه‌ای در انواع صنایع دارد، همچنین می‌توان جزیی جدایی ناپذیر از صنعت دانست، می‌توان به شیر پیسوار اشاره کرد که آن هم در مجموعه ما با بهترین قیمت به فروش می‌رسد و بسیاری از مشتریان از خریدشان راضی هستند. برای کسب اطلاعات مختلف از جنس، کیفیت، نحوه عرضه عمده یا خرده و قیمت شیر پیسوار با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

بررسی شیر گازی برنجی از نظر کیفیت

شیرهای گازی برنجی از پرمصرف‌ترین انواع شیرآلات می‌باشد، این نوع از شیرآلات به دلیل کاربرد بسیار زیادی که دارند و با توجه به جنس عالی آن‌ها در ساختمان‌های تجاری، منازل مسکونی و تاسیسات استفاده می‌شود، با استفاده از این شیرگازی می‌توانیم، نیاز خود را در خصوص هر گونه شیر آب و گاز برطرف نماییم.

کاربرد های متفاوت شیرآلات برنجی

همانطور که مشخص شد شیرآلات برنجی در صنعت و مصارف خانگی اهمیت زیادی دارند. این شیرآلات در سیستم‌های آب گرم و سرد در تجهیزات خانگی و همچنین برای سیستم‌های گاز فشرده یا طبیعی در مصارف صنعتی کاربرد دارد.

نصب شیرآلات برنجی در صنعت بخصوص در جاهایی که سرعت بالای باز و بسته شدن؛ مد نظر است کارایی زیادی دارد.

بنابراین کاربرد این نوع شیرآلات در واقع برای تنظیم و کنترل جریان مایعات است. در این زمینه انواع گوناگونی از شیرآلات خانگی و صنعتی وجود دارد که در بخش‌های مختلف اتصالات در ارتباط با مایعات نصب می‌شود و کارکردهای متفاوتی دارد.

قیمت شیرآلات برنجی تحت تاثیر مرغوبیت و کیفیت، سایز، برند و سایر مشخصات فنی آن متغیر است. البته در این میان با توجه به تعداد تولید کننده‌ها و برندهای متفاوت باید به گارانتی و خدمات پس از فروش توجه ویژه داشت.

انواع اتصالات و شیرآلات برنجی با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، آن‌ها را از سایر محصولات متمایز می‌کند. بنابراین می‌توان گفت بهترین انتخاب شما در جهت استفاده از این محصول می‌باشند پس بهتر است در انتخاب خود دقت بیشتری در گزیدن انواع شیرآلات داشته باشید؛ تا دچار ضرر و زیان نگردید.

قیمت شیر برنجی

شیرهای برنجی از جمله محصولاتی می‌باشند، که استفاده بهینه از آن‌ها افزایش بسیاری یافته است، برای تعیین قیمت این محصولات همانطور که در بالا گفته شد، عوامل بسیاری در تعیین قیمت آن‌ها موثر است و کیفیت یکی از موارد متعددی می‌باشد که می‌تواند بر سایر موارد نیز اثرگذار باشد. عوامل دیگر می‌تواند مانند مواد اولیه به‌کار برده شده در آن‌ها تاثیرگذار باشد.

قیمت شیرآلات برنجی

خرید شیر برنجی

برای خرید انواع شیر برنجی باید حتما با استفاده از سایت ما اقدام به تهیه این شیرها نمایید، از آنجایی که ما سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه عرضه انواع شیرآلات را داریم، می‌توانیم بهترین نوع این محصولات را در اختیار شما قرار دهیم. می‌توانید در روزهای کاری و ساعات کاری با ما تماس بگیرید، تا آخرین اخبار از این محصولات با شما در میان بگذاریم.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما