انواع شیر گازی کدامند و کاربرد آن ها چیست؟

خرید شیر گازی

شیر گازی از قطعاتی است که انواع مختلفی دارد و در گونه‌های مختلفی تولید می‌شود. در ادامه این مقاله به انواع شیر گازی خواهیم پرداخت و آن‌ها را به طور مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر بخواهیم به طور کلی انواع این شیرآلات را ذکر کنیم، می‌توانیم به شیر کپسول گاز، شیر گازی دسته اهرمی، شیر گازی دسته خروسکی و شیر گازی قفل شونده اشاره کنیم که خودشان در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

شیر کپسول گاز

شیر کپسول گاز، یکی از انواع شیر توپی یا همان شیر گازی بوده که خودش نیز انواع مختلفی دارد. انواع شیر کپسول گاز عبارت است از:
  • شیر گاز کلر
  • شیر کپسول گازهای خاص
  • شیر کپسول co2
  • شیر کپسول اکسیژن
در این قسمت از مقاله قصد توضیح درباره شیرهای نام برده را داریم و به توضیح مختصری از آن‌ها اکتفا خواهیم کرد. این نوع از شیرهای گازی نقش محافظت و کنترل را بین کپسول و مصرف کننده ایفا می‌کنند. این نوع شیرها توانایی کنترل فشار داخل کپسول را دارند و مصرف کننده را قادر می‌سازند تا به هر اندازه‌ای که نیاز  دارد از محتویات داخل کپسول استفاده کند. نکته قابل ذکر این نوع از شیرهای گازی این است که قسمت‌های مغزی و شفت در این شیرها، وظیفه‌ی کنترل فشار خروجی از کپسول را دارند.

شیر گازی دسته اهرمی

دسته اهرمی یکی از انواع پر کاربرد این نوع شیرآلات است. باز و بسته کردن این شیرها بسیار ساده بوده و در یک چشم بر هم زدنی قابل انجام است. مجراهای این نوع شیرها از نوع کروی بوده و اگر اهرم موازی شیر قرار بگیرد به معنی باز بودن مجرا بوده و سیالی که می‌تواند مایع یا گاز باشد، به آسانی از شیر عبور خواهد کرد. زمانی که اهرم این قطعه به صورت عمود با شیر قرار بگیرد به معنی بسته بودن شیر بوده و در آن هنگام سیالی از داخل شیر عبور نخواهد کرد.
شیر گازی

شیر گازی دسته خروسکی

این نوع از شیرآلات در صنایع مختلف کاربرد دارند، برای نمونه از این نوع از شیرها در صنایع غذایی و دارویی و همچنین در کشاورزی استفاده می‌شود. دسته این نوع شیرها همچون کلید می‌باشد و به همین دلیل نام دسته خروسکی را به خود اختصاص داده‌اند. استفاده از این نوع شیرها همچون دیگر انواع شیرآلات گازی بسیار ساده و راحت است و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. نکته حائز اهمیت این نوع شیرها مقاومت و تحمل بالای آن‌ها در برابر دما و فشار زیاد می‌باشد. برای استفاده بهتر از شیرگازی حتما باید، از نوار تفلون با کیفیتی مانند نوار تفلون دنا که قیمت آن بسیار مناسب است و خرید آن از سایت ما قابل انجام است، استفاده کرد.

شیر گازی آهارکو

یکی دیگر از کارخانه های برتر عرضه کننده شیرگازی، شرکت آهارکو می باشد، برای خرید شیر گازی آهارکو با بهترین قیمت آن می توانید از نمایندگی این شیر گازی استعلام قیمت نمایید تا بهترین شیرآلات را در اختیار شما با هر حجمی که می خواهید قرار دهند، این نمایندگی با سال ها تجربه در زمینه عرضه این شرآلات همیشه به عنوان برترین عرضه کننده این محصولات بوده است.

شیر گازی قفل شونده

یکی دیگر از انواع شیرآلات گازی که به آن اشاره کردیم، شیرهای گازی قفل شونده هستند که همچون دیگر انواع شیرآلات گازی، کارکردی ساده داشته و برای قطع و وصل کردن جریان یک سیال، در مکان‌های مختلف قابل استفاده است. لازم به ذکر است که به این نوع شیرها، شیرهای قفلی نیز می‌گویند.

انواع دیگر شیرآلات گازی

شیرهای گازی علاوه‌بر انواع نام برده شده، از لحاظ شکل بدنه نیز در انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت مختصر و کلی این دسته بندی را ذکر کنیم که عبارتند از:
  • شیرهایی با بدنه یک تکه
  • شیرهایی با بدنه سه تکه
  • شیرهایی با بدنه چند تکه
  • شیرهایی با بدنه جوشی
  • شیرهایی با بدنه اتصال از بالا
شیر گازی
نکته قابل ذکر در این بخش این است که عملکرد این نوع شیرآلات کاملا یکسان است و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ البته این نوع شیرآلات در چگونگی ساخت و تولید با یکدیگر متفاوت هستند.این شیرها علاوه‌بر انواع ذکر شده، از لحاظ فشار نیز در دو نوع متفاوت تولید می‌شوند.
  • شیرهای گازی کم فشار
  • شیرهای گازی پر فشار

نتیجه گیری

در این مطلب با انواع شیر گازی و کاربردهای آن ها آشنا شدیم. این شناخت به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید شیر گازی عمده و یا حتی به صورت تکی دید بهتری داشته باشید. در صورتی که در مورد کاربرد شیر گازی و قیمت انواع مختلف آن سوالی دارید و یا جهت خرید شیر گازی عمده با شماره ۰۹۱۲۵۱۰۴۷۶۰ در تماس باشید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما