خرید شیر گازی عمده

شیر گازی چیست؟

شیرهای گازی برای کنترل ورود و خروج سیالات استفاده می‌شوند و کار با آن‌ها بسیار راحت است. تقریبا در همه ساختمان‌ها از این نوع شیرآلات ساختمانی استفاده می‌شود. به علت عملکرد سریع این نوع شیر در باز و بستن شیر، بیشترین کاربرد این شیرها در لوله‌های گاز می‌باشد به همین علت در ایران بیشتر به اسم شیرگازی شناخته می شوند. هنگام خرید شیرهای گازی باید توجه داشت که در صنعت با نام‌‎های متفاوتی چون شیرتوپی، شیر ربع گرد، شیر بال ولو،… نیز شناخته می‌شوند.

عملکرد شیر گازی به صورت خاموش-روشن می‌باشد به این معنی که شیر یا کاملا باز و یا کاملا بسته می‌باشد. توپی داخل بدنه شیر وجود دارد که در مسیر سیال قرار می‌گیرد و مانع از عبور آن می‌شود. شیر گازی با در اختیار داشتن دسته اهرمی و مجرای کروی می‌تواند مایعات و یا گازهای سیال را از خود به راحتی عبور دهد.

آشنایی با انواع شیرگازی، مزایا، کاربرد و جنس آن در خرید شیرگازی به شما کمک خواهد کرد. در ادامه به مواردی که باید در خرید  شیر گازی عمده به آن‌ها توجه کنید آمده است.

 اجزای شیرگازی

  • بدنه

بدنه چارچوب کل دریچه توپی است. این به عنوان سدی در برابر فشار از محیط عمل می‌کند بنابراین هیچ گونه انتقال فشار به لوله‌ها وجود ندارد. همه اجزا را در کنار هم نگه می‌دارد. بدنه از طریق اتصالات رزوه‌ای ، پیچ و مهره‌ای یا جوش داده شده به لوله کشی متصل می‌شود.

  • ساقه

باز یا بسته شدن شیر توسط ساقه تأمین می‌شود. این نیز همان چیزی است که دیسک توپی را به اهرم ، دسته یا محرک متصل می‌کند. ساقه آن است که دیسک توپی را برای باز یا بسته شدن آن می‌چرخاند.

  • بسته بندی

این واشر است که به آب‌بندی کلاهک و ساقه کمک می‌کند. نصب واشر خیلی مهم است در صورتی که خیلی شل نصب شود، نشت اتفاق می‌افتد و نصب خیلی سفت، حرکت ساقه را محدود می‌کند.

  • سرپوش

کاپوت پوشش دهانه دریچه است و به عنوان مانع ثانویه برای فشار عمل می‌کند. سرپوش تمام اجزا را داخل بدنه در کنار هم نگه میدارد.

  • توپ

دیسک شیر توپی به عنوان سومین مرز مهم فشار، در حالت بسته فشار را تحمل می‌کند. دیسک توپی یا می‌تواند مانند دریچه توپی شناور معلق شود، یا می‌توان آن را مانند سوپاپ توپی سوار بر روی سه پایه سوار کرد.

خرید شیر گازی عمده

فشار شیر گازی

شیرهای گازی را بر اساس نوع فشار می‌توان به دو دسته کم فشار و پرفشار تقسیم نمود که شیرهای گازی پرفشار به طور معمول در حالت حداکثری خود دارای فشاری برابر psi7500 می‌باشند. البته این میزان فشار بر اثر عوامل مختلفی چون ساختار و سایز شیر و نیز مواد نشت‌بندی می‌تواند به میزان psi15000 هم برسد.

شیر گازی که با فشار بیش از 3000 psi کار می‌کند به عنوان شیرهای پرفشار در نظر گرفته می‌شود. معمولا ماکسیمم فشار کاری که به عنوان پر فشار در نطر گرفته می‌شود 7500 psi می‌باشد. و بسته به ساختار، سایز و مواد نشت‌بندی ماکسیمم فشار کاری می‌تواند تا 15000 psi هم باشد.

مزایای شیر گازی

  1. به دلیل داشتن ساختاری ساده، قیمت‌شان مناسب است.
  2. شیرهای گازی سرعت عملکرد بالایی دارند.
  3. دوام این شیرهای گازی نسبت به سایر شیرها بالاتر است.
  4. شیرهای گازی پس از سیکل‌های متعدد همچنان عملکرد خوبی دارند.
  5. به دلیل دوام بالا و سرعت زیاد این شیرها می توان به مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد.
  6. قطعات شیرگازی یکپارچه بوده و نیازی به روانکاری ندارند.

سایز شیر گازی

شیرهای گازی در انواع و سایزهای مختلف عرضه می‌شوند:

  • شیر گازی 2/1 اینچ
  • شیرگازی 4/3 اینچ
  • شیرگازی 1 اینچ
  • شیرگازی 1 4/1 اینچ
  • شیرگازی 1 2/1 اینچ
  • شیرگازی 2 اینچ

قیمت انواع شیر گازی

انواع شیر گازی از لحاظ شکل

در خرید شیر گازی عمده باید بدانید کدام نوع از شیرگازی مورد استفاده شما خواهد بود:

  • شیرهایی با بدنه یک تکه
  • شیرهایی با بدنه سه تکه
  • شیرهایی با بدنه چند تکه
  • شیرهایی با بدنه جوشی
  • شیرهایی با بدنه اتصال از بالا

قیمت شیر گازی استاندارد برای خرید

از آن جا که  شیرهای گازی استاندارد در صنایع مختلف کاربرد دارند، استفاده از لوله و اتصالات باکیفیت می‌تواند تضمین کننده عدم خسارت‎‌های فراوان بعد از ساخت و ساز و نیز ایمنی آن باشد.

بنابراین نخستین گام در خرید شیر گازی استاندارد و عمده توجه به کیفیت و کارایی محصول می‎‌باشد. پس از آن باید فروشگاهی معتبر که ارائه دهنده انواع و اقسام محصولات اصل و تضمین شده است را انتخاب کنید تا گرفتار جنس‌‎های تقلبی و خرید از افراد سودجو نشوید.

همانطور که می‌دانید در بازار فروش محصولات مختلف آن هم به صورت عمده  امکان فروش اجناس تقلبی بسیار زیاد است و گاهی افراد سودجو کالاهای تقلبی را با قیمتی ارزان‌تر و یا حتی همان قیمت کالای اصل در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

فروشگاه ولوزآراس با تضمین قیمت و کیفیت آماده فروش عمده شیرگازی و انواع اتصالات با قیمت و کیفیت تضمین شده به شماست.

جمع بندی

شیر گازی از شیرآلات صنعتی پرکاربرد است که نسبت به سایر شیرها عملکرد ساده‌تری دارد به همین دلیل در ساخت‌وساز بسیار از آن استفاده می‌شود. سایز آن از 1.2 تا 2 اینچ متغییر بوده و معمولا جنس آن از برنج است.

این شیرها مقاوم هستند و سرعت عملکرد بالایی دارند. خرید  شیر گازی عمده از یک فروشگاه مطمئن می‌تواند برای افرادی که کارساخت‌وساز انجام می‌دهند، بسیار مقرون به صرفه باشد. فروشگاه ولوزآراس با بیش از نیم قرن تجربه در تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و ساختمانی این محصول را با تضمین کیفیت و قیمت به خریداران محترم ارائه می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت شیر گازی می توانید با شماره ۰۹۱۲۵۱۰۴۷۶۰ ( صادقی) تماس بگیرید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما