بررسی تاثیر کارخانه نوار تفلون بر کیفیت انواع آن


نوار تفلون ها دارای کیفیت مختلفی هستند و البته انواع مختلف آن نیز دارای کاربردهای مختلفی می باشند که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، تفاوتهای زیادی بین فناوری های تولید و مواد اولیه تولیدکنندگان مختلف وجود دارد. بنابراین ، چگونه نوار تفلون های بهتر را از سایر نوار تفلون ها  تشخیص دهیم؟ در این مطلب به تفصیل این مطلب را توضیح می دهیم.

کیفیت نوار تفلون چرا اهیمت دارد؟

کیفیت نوار تفلون یکی از عوامل موثر در انتخاب آن برای استفاده در ساختمان سازی و انواع کاربردهای صنعتی می باشد. عوامل موثری در تعیین کیفیت نوار تفلون می تواند موثر باشد. از جمله می توان به مواد اولیه به کار برده شده در آن اشاره کرد. اگر مواد اولیه بهتری به کار برده شده باشد مطمئنا نوار تفلون ما کیفیت بهتری دارد. همچنین نا گفته نماند کیفیت در قیمت عمده نوار تفلون هم بسیار موثر است.

 به جز مواد اولیه می توان به تجهیزاتی که برای تولید نوار تفلون به کار برده شده اشاره نمود. هرچه تجهیزات به روز تر باشد و از تکنولوژی های روز استفاده کرده باشد می تواند نوار تفلون را بهتر تولید کرده و از بسیاری از عیب های مختلف آن جلوگیری نمود که این مساله با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی بسیار مهم می باشد.

کارخانه های مختلف تولید کننده نوار تفلون

کارخانه های متعددی در شهر و شهرک های صنعتی مختلفی این محصول را با استفاده از مختلف ترین مواد اولیه تولید می کنند، از اصفهان گرفته تا تهران و شهرک های صنعتی اطراف تهران از شهرک صنعتی نصیر آباد و چهاردانگه گرفته و یا کارخانه سیتکو قابلیت تولید این محصولات را با آخرین استانداردهای جهانی دارند، اما گاهی اوقات با توجه به نوسانات که در نرخ دلار شکل می گیرد این محصولات را ممکن است با مواد اولیه نا مرغوب تولید کنند و با قیمت بالاتری عرضه کنند تا سود بالاتری بگیرند.  

شرایط  و نیاز ها برای بررسی کیفیت انواع نوار تفلون

برای اینکه کیفیت جنس یک نوع نوار تفلون را در آزمایشگاه بررسی کنیم باید تمامی متغیرها به جز آن متغیری که می خواهیم تاثیر آن را بررسی کنیم، ثابت باشد.

شرایط آزمایشگاه نوار تفلون

دما: 23 ± 2

رطوبت: 65 ± 5 R R ، دستگاه برش CNC قابل حمل.

نمونه ها

نمونه ها باید حداقل 24 ساعت در محیط آزمایش بمانند.

3 لایه ای که هر رول را احاطه کرده اند باید دور ریخته شوند. و وقتی فیلم آزمایش را برش می دهیم ، سطح چسبندگی نباید به انگشتان یا چیزهای دیگر برخورد کند.

ضخامت

ضخامت سنج: صدک یا میکرومتر (با توجه به نیازهای واقعی)

اندازه گیری: کل رول نوار را بکشید و طرف چسب را به بالا بچرخانید و سپس باید از ضخامت سنج برای اندازه گیری بیش از 3 نقطه در یک فاصله و گرفتن میانگین استفاده کنیم.

عرض

ما نیاز به یک قطعه آزمایشی طولانی در حدود 30 سانتی متر داریم و 20 دقیقه آن را رها می کنیم و پس از اندازه گیری چندین مکان با کالیپر ورنیه ، مقدار متوسط ​​حساب را می گیریم.

طول

کل رول نوار را بکشید و قسمت چسب را به بالا بچرخانید ، برای 1H بگذارید و تعداد اتصالات را بررسی کنید. در نهایت ، آن را با نوار اندازه گیری کنید.

آزمایش 1

روی میز یک صفحه شیشه ای صاف قرار می گیرد و سطح شیب دار غلطک را در زاویه 30 درجه تنظیم می کند. ما باید سطح میز را تمیز کنیم و توپ با پنبه جاذب حلال فرار را چرب کرده و به حفظ سطح تراز صفحه آزمایش توجه داشته باشیم. سپس توپ پاک شده توسط موچین در بالای میز غلتک قرار می گیرد ، و سپس به آرامی شیر توپ جدا شده را فشار می دهد. توپ بلافاصله از روی میز مورب به سمت قطعه آزمایش سر خورد. با انتخاب اندازه توپ و تنظیم مسیر اسلاید توپ ، ما باید حداکثر تعداد توپ گیر شده را ثبت کنیم.

آزمایش2

تجهیزات: دستگاه کششی (300 میلی متر در دقیقه)

ورق فولادی: فولاد ضد زنگ 304 یا 302

اندازه: 120mm*400mm*2.35mm

غلتک: عرض غلتک 45 میلی متر ، قطر 83 میلی متر و وزن سنگین آن 2000 ± 50 گرم است. لاستیک گوگرد باعث چرخاندن چرخ فلزی می شود که ضخامت آن 6 میلی متر و سختی آن 5 80 80 است.

ابتدا ، سطح ورق فولادی آزمایشی را باید با پنبه جاذب پاک کنید و حلال فرار را از بین ببرید و 5 دقیقه بگذارید تا سطح آن کاملاً خشک شود ، سپس چسب را بکشید و 3 قطعه آزمایشی را در محل مورد نظر قرار دهید.  (عرض 25 میلی متر ، طول 250 میلی متر). هر یک به آرامی روی مرکز ورق فولادی چسبانده شده است. سپس قطعه آزمایشی را روی ورق فولادی توسط غلتک یکبار فشار می دهیم (سرعت 300 میلی متر در دقیقه و بدون حباب). پس از نورد ، قطعات آزمایشی را بیرون می آوریم تا با 180 درجه پشتی تاشو یا معکوس شود و در یک چاک دیگر ساندویچ کنید و سپس با شروع کار دستگاه کشش داده ها را ضبط می کنیم (بالای 15٪ و 85٪ بعدی را می توان حذف کرد). در نهایت ، مقدار متوسط ​​حساب سه قطعه آزمایشی را در نظر بگیرید. ما می توانیم 0.02-0.03 میلی متر OPP یا فیلم پلی استر را در طرف دیگر نوار تفلون قرار دهیم.

توجه: برای نیروی چسب پشت ، همان نوار به صفحه فولادی چسبانده می شود و سپس می توانیم مراحل بالا را انجام دهیم.

آزمایش3

قدرت چسبندگی

تجهیزات: دستگاه تست نوار چسب CN-4851.

ورق فولادی: 302 یا 304 ضد زنگ

اندازه فولاد: 25 میلی متر* (25 میلی متر+45 میلی متر)

غلتک: همینطور

مرحله: در ابتدا ، ما باید صفحه آزمایش را پاک کنیم و صفحه بارگیری را با پنبه جاذب حلال فرار چرب کرده است. ثانیاً ، قطعه آزمایش باید به موازات صفحه در وسط صفحه آزمایش و صفحه بارگیری قرار داشته باشد و سپس سه بار توسط غلطک با سرعت خط 300 میلی متر در دقیقه به جلو و عقب نورد شود. ثالثاً ، قطعه آزمایشی باید بعد از چسباندن روی صفحه به مدت 20 دقیقه در شرایط آزمایش باقی بماند و صفحه ضد آزمایش به صورت عمودی روی قاب آزمایش ثابت شده و سپس صفحه بارگیری و وزن 1 کیلوگرم را به آرامی با پین وصل کنید. ما باید زمان شروع و پایان را ثبت کنیم تا زمانی که قطعه از ورق فولادی خارج شود. علاوه بر این ، ما باید سه بار اندازه گیری کنیم و میانگین را بگیریم. با توجه به انتخاب نوار مختلف ، دمای آزمایش باید 23 ± 2 ℃ ، 40 ± 2 be باشد.

عملکرد نوار تفلون را می توان با روشهای فوق تشخیص داد. متخصص در تحقیق و توسعه و تولید و فروش محصولات تفلون است. ما خدمات نمونه رایگان ارائه می دهیم و همچنین می توانیم در آزمایش و تحقیق و توسعه محصولات مرتبط با تفلون به شما کمک کنیم.

نتیجه گیری

برای شناخت کیفیت نوار تفلون ما باید در آزمایشگاه بررسی های لازم را انجام دهیم. و بهترین کارخانه تولید کننده آن را بشناسیم و دست به انتخاب آن بزنیم. ولوزآرس با سال ها تجربه در زمینه عرضه انواع نوارتفلون برای کاربردهای مختلف این محصولات را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. حتما با ما در تماس بگیرید.

منبع : https://www.jiujiangptfe.com/the-performance-testing-of-teflon-tape/

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما