مهره ماسوره گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

مهره ماسوره گالوانیزه

یکی از ابزارهایی که در صنعت لوله کشی ساختمان از آن استفاده می‌شود مهره ماسوره است. مهره ماسوره را در حقیقت می‌توان نوعی اتصال دهنده به شمار آورد که دارای این قابلیت است که بتواند دو بخش نر و ماده لوله را در سیستم لوله کشی، به یکدیگر متصل نماید. این اتصال در انواع مختلفی تولید می‌شود و روانه بازار مصرف می‌گردد. از جمله انواع مختلف آن می‌توان مهره ماسوره گالوانیزه را نام برد. هم‌چنین در حال حاضر مهره و ماسوره‌هایی در انواع پلیمری، پرسی و برنجی نیز در بازار یافت می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به تعریف مهره و ماسوره گالوانیزه بپردازیم و سپس کاربرد مهره ماسوره گالوانیزه را بیان نماییم.

مهره ماسوره گالوانیزه چیست؟

مهره ماسوره گالوانیزه به نوعی از مهره و ماسوره‌ها گفته می‌شود که دارای پوششی از جنس گالوانیزه هستند. در حالت کلی و به منظور جلوگیری از زنگ زدگی نواحی بیرونی و داخلی مهره ماسوره‌ها، این دسته از ابزار را با استفاده از پوشش گالوانیزه روکش می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت این نوع از محصولات را به روش غوطه ورسازی و طبق استانداردهای موجود، گالوانیزه می‌کنند.

این دسته از اتصالات گالوانیزه این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید خطوط لوله کشی را باز و بسته نمایید. این محصولات به طور کلی شامل سه بخش اساسی هستند و با استفاده از روش‌های گرم و سرد، آب بندی می‌شوند. لازم است بدانید که مهره و ماسوره گالوانیزه از ترکیبی از آهن و فولاد به وجود می‌آیند. به طور کلی می‌توان گفت در ساخت مهره ماسوره گالوانیزه از بهترین متریال و آلیاژها استفاده می‌کنند تا کیفیت این محصول افزایش پیدا کند.

کاربرد مهره ماسوره گالوانیزه

همان‌طور که گفته شد این دسته از قطعات با استفاده از روش‌هایی مخصوص، آب بندی می‌شوند. آب بندی مهره‌ها و ماسوره‌ها از این طریق، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید مهره ماسوره گالوانیزه را در محیط‌های اسیدی و هم‌چنین محیط‌های بازی مورد استفاده قرار دهید.

از طرف دیگر این دسته از محصولات، در برابر آسیب‌هایی از قبیل پوسیدگی و هم‌چنین مواد خورنده نیز دارای مقاومت قابل توجهی هستند و می‌توانند تا اندازه بسیار زیادی، از نشتی در لوله جلوگیری به عمل آورند. بنابراین از این قطعات می‌توان در صنعت لوله کشی آب نیز استفاده کرد و یا این تجهیزات را در سیستم‌های آبرسانی مورد استفاده قرار داد. مهره ماسوره گالوانیزه، هم‌چنین از تجهیزات مورد نیاز در سیستم‌های برق رسانی به شمار می‌ر‌ود. از طرف دیگر این دسته از محصولات و قطعات، در سازه‌های فلزی و هم‌چنین سیستم آتش نشانی نیز دارای کاربرد وسیع هستند. در این دسته بندی می توان بوشن تبدیل را نیز به عنوان یک کالای صنعتی لحاظ نمود و اگر زمانی خواسنید بدانید بوشن تبدیل چیست حتما باید مطالعه لازم در این خصوص را انجام دهید.

به طور کلی می‌توان گفت در میان خطوط لوله کشی گالوانیزه از این نوع اتصال استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند آن بخش از لوله کشی را به آسانی باز کنند. لذا می‌توان این طور نتیجه گرفت که مهره ماسوره، اتصالی بسیار مهم در خطوط لوله کشی گالوانیزه و هم‌چنین خطوط لوله مانیسمان برای باز و بسته کردن اتصالات و لوله‌ها به شمار می‌رود. چراکه این دسته از ابزار، در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند و عمری طولانی دارند. این محصولات مقرون به صرفه‌اند و در برابر حرارت نیز مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.لازم به ذکر است که در بیشتر موارد، مهره ماسوره گالوانیزه به صورت دنده‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند.

انواع مهره ماسوره گالوانیزه

این محصول در حال حاضر، در انواع مختلفی از سایزها در بازار وجود دارد. به طور معمول، سایز این نوع از قطعات اتصال دهنده، از 5/1 اینچ آغاز می‌گردد و تا سایز 6 اینچ نیز ادامه پیدا می‌کند. از طرف دیگر این اتصال  از نظر ضخامت دارای دو نوع سبک و سنگین است. مهره ماسوره‌های گالوانیزه را هم‌چنین می‌توانید در انواع مدل‌های سفید، ساختمانی و یا مهره ماسوره گالوانیزه آب پیدا کنید و بنا بر نوع مصرف خود، به خرید هر یک از انواع این محصولات دست بزنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما